Ką svarbu žinoti norint įsirengti tvirtą ir ilgaamžį pagrindą?

Svarbiausi pasluoksnių techniniai duomenys

  • Pasluoksnių storiai.
  • Pasluoksnių sutankinimas.
  • Naudojamos medžiagos.

Trinkelių dangos klasės.

Norint nustatyti kokius pasluoksnius pasirinkti, pirmiausia reikia žinoti trinkelių dangos konstrukcijos klasę. Dangų konstrukcijų klasės yra išskiriamos į šešias pagrindinias kategorijas.

  • Greito eismo gatvė – SV, I, II.
  • Pagrindinė gatvė – II, III.
  • Aptarnaujančios gatvės – III, IV.
  • Pagalbinė gatvė – V, VI.

Trinkelių dangą galima naudoti tik esant III, IV, V ir VI dangos konstrukcijos klasei.

Pagal ką pasirinkti tinkamą trinkelių dangos konstrukcijos klasę?

Trinkelių dangos klasę galima pasirinkti pagal eismo rūšį arba pagal projektinę apkrovą. Kad visiems būtų suprantamiau mes naudosime tik trinkelių dangos klasę pagal eismo rūšį, kas bus daug aiškiau ir suprantamiau kiekvienam, kadangi klasę pagal apkrovą dažniausiai naudoja tik projektuotojai.

Trinkelių dangos konstrukcijos klasės pagal eismo rūšį:
  • Sunkiojo transporto eismas – III.
  • Lengvųjų automobilių eismas ir pasitaikantis sunkiojo transporto eismas – IV, V.
  • Lengvųjų automobilių eismas – VI.

Trinkelių pagrindo pasluoksnių parinkimas.

Nustačius trinkelių dangos konstrukcijos klasę, lieka paprasčiausias darbas parinkti pasluoksnių storius.

Pastaba! Jei trinkelių danga klojame privačiame kieme galima naudoti ir 6 cm. aukščio trinkelės. Pagal praktiką, to pakanka ir sumažėja darbų kaina.

Pasluoksnių sutankinimas.

Įrenginėjant trinkelių dangos pagrindą neužtenka vien tinkamai supilti pasluoksnius, juos reikia ir gerai sutankinti. Sutankinimas matuojamas MPa . Matavimai atliekami grunto tankio matuokliu. Taip pat sutankinimo buklę parodo naujesnio modelio vibroplokštės ir visi vibro volai.

Įrenginėjant trinkelių dangą privačiame kieme, visų šių prietaisų panaudoti dažniausiai nėra galimybės arba tai pakankamai brangiai kainuoja. Todėl mūsų rekomendacijomis naudokite šias plokštes pagal galimybes.

  • 300 kg ir daugiau – minimali
  • 500kg. ir daugiau – rekomenduojama
  • 700kg ir daugiau – labai geras sutankinimas

Naudojamos medžiagos.

Dar vienas svarbus aspektas tai naudojamos medžiagos ir jų kokybė. Kaip ir visada, kuo medžiagos brangesnės tuo jos turi geresnes savybes, bet kiekvienas turi teisę rinktis pagal savo galimybes. Žemiau pateiksime kokias medžiagas galime naudoti ir koki jų privalumai ir trūkumai.

Šalčiui atsparus pasluoksnis

Šalčiui atsparaus pasluoksnio įrengimui galime naudoti : smėlį, žvyrą ir jo mišinius. Mes rekomenduojama naudoti kelinio žvyro mišinį fr. 0/32. Šis mišinys gerai tankinasi, jame nėra didelių akmenų ir su juo patogu dirbti. Aišku, šis mišinys yra ir brangiausias. Kitas variantas smėlis. Jis taip pat labai gerai atlieka savo funkcija, bet su juo sunkiau dirbti, kadangi tankinant susiriša ne taip gerai kaip fr. 0/32. Dirbant su technika sunku nesugadinti šio sluoksnio įrenginėjant skaldos pasluoksnį. Mažiausiai rekomenduojamas karjerinis žvyras. Jame dažnai būna didelių akmenų, kuriuos būtina pašalinti. Žvyras dažnai būna skirtingos sudėties, todėl pagrindas nebus tolygiai vienodas visose vietose.

Skaldos pasluoksnis

Skaldos pasluoksnio įrengimui galime naudoti : smulkinta betoną, akmens skaldą arba dolomitinę skaldą.
Smulkinto betono naudoti nerekomenduojame, kadangi šis sunkiai susiriša ir su juo ganėtinai sunku dirbti. Esant stambiasniai frakcijai susinaudoja daugiau atsijų.
Akmens skalda. Dažniausiai naudojama, gerai susitankina, o kainos atžvilgiu yra vidurkis tarp betono ir dolomito. Geriausias kainos ir kokybės santykis.
Dolomito skalda. Geriausias pasirinkimas (puikiai tankinasi, gerai susiriša, lengva dirbti), bet ir brangiausias kainos atžvilgiu. Privačiame kieme naudoti pagal praktiką nėra būtinybės , bet įrenginėjant gatveles ar dažniau naudojamą aikštelę geriau rinktis dolomitinę skaldą.


*Straipsnis labiau skirtas tiems, kurie nori įsirengti pagrindą trinkelių dangai privačiame kieme. Straipsnis sutrauktas, kad būtų kuo paprastesnis ir aiškesnis kiekvienam iš mūsų. Jei norite sužinoti daugiau, informacijos ieškokite dokumento: KPT SDK 07 (AUTOMOBILIŲ KELIŲ STANDARTIZUOTŲ DANGŲ KONSTRUKCIJŲ PROJEKTAVIMO TAISYKLĖS).